fysisch intensief programma met focus op  krachttraining

Ons 2 maten minder is een fysisch intensief programma met focus op krachttraining.
Maar intensief en regelmatig trainen alleen zal niet voldoende zijn, kijk maar naar onderstaand filmpje.

Hiermee willen we vooral aantonen dat het onmogelijk is om een slecht dieet er vanaf te trainen. Voeding is daarom een prioriteit.

Het is niet zo moeilijk om TIJDELIJK je aantal calorieën drastisch te verminderen, dat heb je ongetwijfeld al eens gedaan.

Blijvende resultaten kan je enkel bekomen door nieuwe eetgewoontes te implementeren. Onze focus ligt dus op JOUW voedingspatroon dat we stelselmatig gaan verbeteren en dus niet een “perfect” voedingsschema dat zo streng is dat we het maar tijdelijk kunnen volhouden. Het gaat dus eerder over gedragsverandering dan over een ideaal dieet te volgen.


Well-being is realized by small steps, but is truly no small thing


Onze spiermassa heeft een reusachtige impact op ons metabolisme. Hoe groter onze spiermassa, hoe sneller onze motor draait. Vanaf de leeftijd van 40 jaar verliezen we om de 10 jaar 2.5kg spiermassa. Dit zorgt ervoor dat we met ouder worden steeds minder mogen eten, indien we op hetzelfde gewicht wensen te blijven. Een goed onderbouwde krachttraining, kan dit proces vertragen of omkeren.

Kortom, de combinatie van voeding en krachttraining vormt de ruggengraat van dit programma.

Hoe gaat het concreet in zijn werk:

2 maten minder, betekent 2 maten minder. In de eerste plaats mag je dus een broek aanschaffen die 2 maten minder is en deze meebrengen op de kick-off. We passen deze broek op onze kick-off en passen ze vervolgens na 3 en 6 en 8 weken opnieuw.

Wat doen we op onze kick-off:
  • Testing naar blessurerisico adhv een vragenlijst en een testbatterij (FMS).
  • Uitleg rond onze voedselbegeleiding
  • Het passen van onze “2-maten-minder-broek”

Aan de hand van jullie vorige blessures en enkele testen evalueren we of alle oefeningen voor jou geschikt zijn. Indien nodig maken we enkele aanpassingen zodat de kans op een blessure tot een minimum wordt herleid.  

Wekelijks zijn er 2 groepstrainingen en 1 geïndividualiseerde training in een groepje van max. 3 personen. 

We voorzien groepstrainingen op woensdag- en vrijdagavond om 18.30 samen met de andere deelnemers van 2 maten minder. 

Iedere woensdag starten we met 15 min overleg rond onze voedselbegeleiding. 

Wat is een “3on1” training: 

Een 3on1 training is een gepersonaliseerde training.

Je krijgt dus je eigen schema op basis van je krachtniveau en de uitslag van je blessurerisico in een groepje van maximaal 3 personen. 

Dit plan je zelf in. Je kan dit op ieder moment inplannen op ons platform. Er zijn een 15-tal trainingsmomenten in de week waaruit je kan kiezen. 2 maten minder in 2022 en 2023 (maximaal 8 deelnemers per trainingsperiode).

PRE SUMMER
MEI – JUNI (8W)
Kick-off vrijdag 29/4
Trainingen van 4-5 tot 22-6



Kostprijs: €564

NEW (SCHOOL) YEAR
SEPT – OKT (7W)
Kick-off vrijdag 9-9
Trainingen van 14-9 tot 28-10



Kostprijs: €496

VAN OUD NAAR NIEUW
5W + 4W (9W)
Kick-off vrijdag 9-11
Trainingsperiode 1: 16-11 tot 16-12
Trainingsperiode 2: 13-1 tot 10-2


Kostprijs: €632


How long are you gonna wait, before you demand the best for yourself?


Interesse? Klik hier om in te schrijven voor 1 van de sessies.