FAQ’s

BOOST: Wat als je niet op elke training aanwezig kan zijn?

Er zijn geen inhaaltrainingen voorzien, maar dankzij onze TRACE-app kan je deze steeds thuis inhalen.

BOOST: Zal ik niet te gespierd zijn?

Deze vraag krijg ik ook regelmatig en alleen van vrouwen.
De meeste mannen komen net bij mij om er gespierder uit te zien en dat kost heel erg veel moeite. Meestal zijn we al blij als de buik verdwijnt en de schouders wat breder worden. Voor vrouwen is het moeilijker om spiermassa aan te maken door het lagere testosterongehalte bij vrouwen.
Bodybuilders die graag opgezwollen spieren willen, moeten hier heel gericht voor trainen. Dit zijn trainingsschema’s met heel veel herhalingen aan een submaximale intensiteit. Daarom doen zij lange trainingen in de fitness. Dit doen wij niet! Wij doen het tegenovergestelde…
In al die jaren dat ik vrouwen begeleid om strakker te worden, heb ik nog geen enkele vrouw horen klagen dat ze te gespierd is geworden door het trainen.

BOOST: Ik wens geen vetverlies… is BOOST dan ook iets voor mij?

BOOST werd in de eerste plaats uitgewerkt voor mensen die gewicht willen verliezen of strakker willen worden.. maar iedereen heeft toch baat bij wat extra spierkracht en uithouding?

Om ons metabolisme terug een BOOST te geven focussen wij op krachttraining. Iedereen is gebaat met wat extra kracht. Het maakt het leven een stuk eenvoudiger en het voorkomt kwetsuren als je de oefeningen correct uitvoert. Het voorkomen van kwetsuren (lees voornamelijk lage rugpijn) heeft in de eerste plaats te maken met de manier waarop je beweegt. Wij hechten veel belang aan correct bewegen voor iedereen die bij ons komt trainen ongeacht zijn/haar trainingsdoel. In de eerste plaats zijn wij bewegingscoaches die een programma hebben geschreven voor mensen die wensen af te vallen. Wij COACHEN correct bewegen!

BOOST: Ik ben een absolute beginner…. is dit ook voor mij?

Ja. Iedere oefening is zo opgebouwd dat er op een eenvoudige manier progressies en regressies mogelijk zijn. Dit betekent dat zowel beginners als geoefende sporters helemaal voldaan naar huis zullen terugkeren.

BOOST: Zijn de trainingen voor mannen of vrouwen bedoeld?

Iedereen is van harte welkom!

SHAPE: Waarom de combinatie voeding en krachttraining?

Door te diëten verliezen we gewicht onder de vorm van vetten en spiermassa.

Het verliezen van spiermassa zorgt ervoor dat ons metabolisme vertraagt. Na het dieet hervallen we in het oude voedingspatroon maar de motor draait nu trager. Hierdoor komen heel wat personen EXTRA gewicht bij na een dieet. Dit willen we ten alle tijde vermijden!

Dankzij krachttraining stijgt onze spiermassa ten opzichte van onze vetmassa. Ons metabolisme stijgt of blijft gelijk, ons lichaam ziet er atletischer uit en alles “schudt” minder.

Meer info vind je hier.

SHAPE: Lukt dit ook als je enkel een dieet volgt?

Ik zal starten met het omgekeerd te stellen: als je niet op je voeding let, dan zullen de resultaten heel beperkt zijn. Om gewicht te verliezen is een aanpassing in je voedingsgewoontes de eerste prioriteit. Je calorie-inname beperken zal ervoor zorgen dat we gewicht verliezen door het verbranden van vet- en spiermassa. Die vetmassa willen we kwijt maar die spiermassa niet!
Vergeet niet dat spiermassa de belangrijkste motor is van ons metabolisme en dat het deze massa is die zorgt voor de juiste “look”. Een geslaagd resultaat hangt van meer af dan alleen vetpercentage. Je kan je ongetwijfeld wel die persoon voorstellen die mager is zonder een mooi figuur te hebben. Deze personen zijn “SKINNY FAT”. Krachttraining zorgt ervoor dat ons lichaam die spiermassa houdt en enkel je vetmassa verbrandt. Je metabolisme zal hierdoor niet vertragen en je krijgt de “look” waar je naar op zoek was.

RUN & BURN: Wij zijn enkele weken op reis?

Je kan de trainingen overal doen. Neem dus zeker je hartslagmeter, loopschoenen en de wifi code mee op vakantie.

RUN & BURN: Is een polshartslagmeter voldoende?

Voor duurtraining is een polshartslagmeter voldoende, helaas is deze voor de intervaltrainingen die we voorzien te weinig accuraat. Het blijft natuurlijk steeds je eigen keuze om al dan niet een hartslagmeter met borstband aan te schaffen.

RUN & BURN: Voor welk niveau zijn de trainingen bedoeld?

Zowel beginnende als gevorderde lopers kunnen deelnemen. Aangezien we met hartslagzones trainen, zal iedereen op zijn eigen niveau aan de trainingen kunnen deelnemen.

BOOST ONLINE: Hoeveel ruimte heb ik nodig?

Het krachtprogramma is gemaakt zodat je alle oefeningen in je huiskamer kan uitvoeren.

BOOST ONLINE: Heb ik 2 verschillende gewichten nodig? Kan ik niet starten met ééntje?

Ja, je hebt ze beide nodig. Voor onze armen is 8kg soms al een zwaar gewicht maar 8kg (correct) opheffen van de grond is dan weer heel licht. Er is een groot verschil in kracht tussen onze benen en armen. Bovendien is het interessant om 2 verschillende gewichten te hebben want als we ze beide vasthouden dan moeten onze buikspieren harder werken om dat onevenwicht in balans te houden…